Евгения Сендова и Цветелин Андреев
Тема 3. Костенурката тъче
цветен килим
(в която с помощта на блоковете за
управление на цвета и размера на молива на костенурката ще станете дизайнери на
килими)
Изследвайте какво става, ако кажете на костенурката да измине разстояние,
по-голямо от размера на сцената. Например 500 стъпки:
Упътване:
Можете да използвате
проекта от Тема 2: https://snap.berkeley.edu/snap/snap.html#present:Username=tsvetelin&ProjectName=BasicWords&editMode&noRun
Сигурно сте забелязали, че костенурката преминава през ръба на сцената и изчезва.
Лесно можем да я върнем в началната и позиция, ако и кажем да се върне назад
със същия брой стъпки. За целта сменяме само знака на числото, което служи за
вход на командата за движение напред:.
Сега под блока за движение напред да прикрепим блока
(ако си на ръб, отскочи) за да се получи следният скрипт:
След като достигне ръба на сцената, костенурката
ще отскочи от него, но в друга посока. Ако костенурката е леко завъртяна и изпълнява тези команди многократно, тя ще
започне да се разхожда на сцената подобно на билярдна топка, отскачаща от
срещуположните ръбове. Тогава ако меним цвета и дебелината на молива ѝ, можем
да получим интересни шарки, подобни на килим. Ето как може да стане това:
Демонстрация на адрес https://www.youtube.com/watch?v=SMJmrGMWiOs
Както се вижда в демонстрацията, използваме командата
(наляво 1), който завърта костенурката на 1⁰ наляво, за да може тя да отскача
от ръба под лек наклон и по този начин да се придвижва по нашия виртуален стан. Този наклон се запазва и
така костенурката може да покрие цялата сцена с килим.
За да стане шарен килимът, сме използвали командата
(направи цвят на молива
оранжев). С командата
(направи дебелина на молива 20) сменяме дебелината на този молив.
Проектирайте собствен килим.
1.
Отворете
проекта за тъкане на килим като последвате тази връзка: https://snap.berkeley.edu/snap/snap.html#present:Username=tsvetelin&ProjectName=Turtle%20carpenter&editMode&noRun
2.
В
полето за скриптове ще видите няколко команди, които може да използвате.
3.
Спуснете
молива с .
4.
Задайте
цвят и дебелина на нишката като сменяте входовете към блоковете по ваше желание и ги изпълнете (с щракване
върху тях).
5. За да
изтъчете цял килим, щракайте много кратно с мишката върху скрипта
6. Ако желаете да смените наклона
на костенурката можете да използвате блоковете за завъртане наляво и надясно.
Така костенурката ще промени наклона си (броя градуси) спрямо ръбовете на сцената.